Slovinsko 2016 – den 4. (sobota 25.6.2016)

Screenshot from 2016-06-26 09:55:21

Vstali jsme kolem 8. hodiny, nasnídali jsme se a ještě chvíli jsme seděli u stanu. Nad mapou a mobilem jsme naplánovali dnešní výlet lanovkou k hoře Vogel. K lanovce to od kempu bylo jen půl kilometru, takže jsme tam došli pěšky. Bylo polojasno a kolem 29 stupňů. Lanovka v hlavní sezóně jezdí každou půlhodinu od 8 do 19 hodin a stála nás 28 EUR. Za psa jsme měli sice podle ceníku také platit, ale paní u kasy nakonec za psa nic zaplatit nechtěla. Lanovkou jsme z 534 m n.m. na vrchol (1530 m n. m.) vyjeli v 11 hodin a jízda trvala kolem 5 minut.

Od lanovky jsme vyšli směrem na Orlove Glave. Ještě před výstupem jsme se ale zastavili na lehčí oběd v Kolča Merjasec.
Já si objednal telečji ajmoht, což je hutná polévka s tecím masem a noky a Pavlína boloňské špagety. Špagety sice nebyly al dente, ale celkově nám chutnalo. Jako dezert jsme si objednali štruklji, takové těstové závitky na způsob štrůdlu. Zaplatili jsme 21,- EUR a začali zdolávat po cestě podél sjezdovky vrchol Orlove Glavy. Odtud už nám zbývalo vystoupat jen malý kopeček, kde se nachází velký dřevěný kříž, a ze kterého jsou krásné výhledy do širokého okolí. Když jsme pořídili fotky a užili si výhledy, šli jsme zase stejnou cestou zpátky. Těsně před lanovkou to vypadalo, že bude pršet, ale nakonec z toho nic nebylo. Jelikož nám lanovka jela jen za pár minut a my se nechtěli hnát, rozhodli jsme se zajít do panoramatické restaurace s výhledem na jezero Bohinj. Zde jsme si dali pivo a cappuccino a za 45 minut po zaplacení necelých 10 EUR jsme sjeli lanovkou zpět do údolí k našemu kempu. Zde jsme si odpoledne uvařili plněnou papriku, kterou jsme snědli s pečivem a vedle stanu odpočívali u čtení. Na večer přišel silný déšť a kroupy a také se ochladilo na 18°. Nejspíš z přehřátí a následné změny teploty mi nebylo dobře, takže jsem si vzal prášek, došli jsme se osprchovat a šli po 10.hodině spát.

Výhled z Orlove Glave

Výhled z kavárny od horní stanice lanovky

One comment on “Slovinsko 2016 – den 4. (sobota 25.6.2016)